Bez vašich cookies se neobejdeme

Přizpůsobujeme se Vám na míru. Abychom v tom byli co možná nejlepší, potřebujeme Váš souhlas k využití jednotlivých cookies a předáním dat třetím stranám. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Souhlasím".

Zde máte možnost povolit jednotlivé cookies podle Vašich preferencí.

Tyto cookies jsou potřeba, aby web fungoval správně.

Analytické cookies nám umožňují sledovat návštěvníky a jejich chování na stránkách, díky čemuž můžeme obsah neustále zdokonalovat a optimalizovat tak, aby bylo používání našeho webu co nejpohodlnější.

Díky marketingových cookies můžeme lépe přizpůsobit naše reklamy Vašim potřebám. Bez souhlasu nebudeme moci přizpůsobit reklamní sdělení Vašim zájmům.

Nepřevzetí zásilky

Máte v úmyslu objednát zboží s tím, že si to ještě necháte projít hlavou a když se rozhodnete, že zboží nechcete, tak jej jednoduše nevyzvednete? Nebo jste si objednali zboží u více e-shopů a hodláte převzít jen ty zásilky, které dorazí jako první?

Objednáním zboží z našeho e-shopu uzavřete platnou kupní smlouvu. Jako kupující máte povinnost zaplatit kupní cenu a věc převzít. Tuto povinnost vám ukládá zákon § 2118 zákona č. 89/2012 Sb. Nepřevzetím zásilky zmíněný zákon porušujete.

Od našeho e-shopu i od zvoleného dopravce obdržíte informace o předání zboží dopravci a následně o tom, že si jej můžete na odběrném místě vyzvednout. Nehledě na to, že Vám v emailu potvrzujícím odeslání zboží poskytneme odkaz na přímé sledování pohybu zásilky. Budete tak vědět o každém pohybu zásilky.


Přestože je to Vaše zákonná povinnost, zásilku jste si nevyzvedl/a

Nyní jsou 2 možnosti, jak toto vyřešit:

1.) O objednávku máte zájem: 

Zboží Vám znovu zašleme. Pouze ale s platbou předem (bankovní převod, platba kartou či jiná online platba). Cena objednávky bude navýšena o přiměřenou kompenzaci za nevyzvednutou zásilku.

2. O objednávku nemáte zájem:

Zde je situace poněkud komplikovanější. To, že zásilku nepřevezmete, neznamená, že jste ji stornovali nebo že jste odstoupili od kupní smlouvy. Znamená to jen to, že jste kupní smlouvu hrubě porušili, dle § 2118 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník (nový).

Odesláním objednávky a jejím následným přijetím a potvrzením naším e-shopem vznikla platná kupní smlouva v plném rozsahu účinná dle našich obchodních podmínek, které jste odsouhlasil/a v posledním kroku před odesláním objednávky, a dle aktuálně platných zákonů České republiky.

Z Vaší strany náš e-shop nezaznamenal jakoukoliv žádost o změnu či stornování objednávky - a to ani do doby expedice naším obchodem a ani následně do doby nejzazšího vyzvednutí na Vámi zvoleném výdejním místě.

Dle zákona má náš obchod právo na kompenzaci vynaložených nákladů na vyskladnění, naskladnění, poštovného, balného a od kupujícího, tedy od Vás. Tato kompenzace je právně vymahatelná, jelikož jste nevyzvednutím zboží porušil/a kupní smlouvu.

Celkové vynaložené náklady s nevyzvednutou zásilkou jsou stanoveny na 120 Kč.
 

Ztráta nebo poškození zásilky?

V okamžiku nepřevzetí zásilky na Vás rovněž přechází odpovědnost a riziko za případnou ztrátu nebo poškození zboží. Pokud se tedy zásilka vrátí poškozená, máme právo po Vás požadovat úhradu škody na poškozeném, nekompletním, nebo ztraceném zboží. 

V případě nepřevzetí zásilky Vám zašleme fakturu s poskytnutými platebními údaji s žádostí, aby jste provedl/a platbu kompenzace v co nejbližší době - vyhnete se tak komplikacím. Zpravidla se jedná o skutečně vynaložené náklady na dopravné + expeciční náklady spojené s odesláním, ale také s přijetím zásilky.


Pokud nezaplatíte kompenzaci nebo si nenecháte zboží zaslat znovu, nastane následující:

Aktuálně platné zákony České republiky dávají obchodům možnost se efektivně bránit proti nezodpovědným zákazníkům, kteří zásilku na dobírku nepřevezmou.

Jelikož jste porušil/a platnou smlouvu, lze toto řešit následujícími třemi způsoby:

  1. Postoupení pohledávky naší agentuře specializující se na vymáhání pohledávek od dlužníků.
  2. Soudní cestou.
  3. Zaplacení našemu obchodu kompenzaci poštovného.


Body 1. i 2. jsou sice zdlouhavé, pro Vás finančně velmi nevýhodné, ale pro nás velmi efektivní. (Nebyl/a byste první ani poslední.)

Bod 3. je pro Vás cesta nejpřijatelnější a nejlevnější.

Po tom, co se nám nevyzvednuté zboží vrátí, Vám zašleme email, rekapitulující všechny body uvedené v tomto článku. V té chvíli proti Vám nebude zahájeno žádné řízení pro vymáhání pohledávky. Pevně věříme ve Vaši čestnost a zodpovědnost a to, že kompenzaci poštovného uhradíte.


Věříme, že máte plné právo vědět, jaké důsledky může mít neplnění uzavřené smlouvy, byť je to smlouva kupní, uzavřená s internetovým obchodem.

Pokud si myslíte, že se Vás "pouze snažíme zastrašit" nebo "že když jste si dobírku nevyzvedl/a už vícekrát a nikdo s tím neměl problém", vězte že tomu tak není.

Například dTest (český spotřebitelský měsíčník, který se zaměřuje na testování výrobků a služeb, a zároveň také poskytuje poradenství a rady v oblasti práva spotřebitelů a práv prodejců, informuje o nových zákonech, varuje před nekalými praktikami prodávajících a klamavou reklamou, poskytuje rady při reklamacích apod.) říká toto:

„Tím, že zákazník odmítne balík převzít, nezačíná automaticky plynout lhůta pro odstoupení od smlouvy,“ vysvětluje vedoucí právního oddělení dTestu Lukáš Zelený. "Zákazník tedy bude muset zaplatit. Má ale ještě stále možnost od smlouvy odstoupit. Smluvní pokutu a úroky z prodlení nebo kompenzaci poštovného však bude muset zaplatit v každém případě, tato povinnost se odstoupením od smlouvy neruší.“

My po Vás žádnou pokutu ani úroky z prodlení požadovat nebudeme. Pouze kompenzaci poštovného, balného a náklady na naskladnění a vyskladnění.

Žádáme vás proto, ať zodpovědně dostojíte závazkům a zboží si vyzvednete.